WordPress

WordPress

De website / blog is aangemaakt. Controleer e-mail voor een bericht met de toegewezen wachtwoord en een link naar de blog. Voer gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op de koppeling Aanmelden.WordPress

Elke keer dat u uw blog te bezoeken, moet u eerst inloggen. Vanuit uw startpagina, zoek de Meta deel van de navigatiebalk. Klik op Aanmelden.

Opmerking: Als u al bent ingelogd, zal je Site Admin ipv Inloggen zien. Zodra u bent ingelogd, of als uw website niet Inloggen functie tonen, voeg wp-admin om het webadres te login toestaan​​. (Voorbeeld: /wp-admin/

het bekijken van de  WordPress pagina

Er zijn twee delen in  WordPress: Dashboard, dat is het werkgebied en het bezoeken van deze site, dat is wat de bezoekers van de blog zullen zien. Het Dashboard verschijnt in eerste instantie als je de blog in te voeren. Elke recente aankondigingen en recente zichtbaar zijn. De Recente Reacties box vermeldt als iemand nieuwe reacties heeft gemaakt voor een van de berichten, of als er is een commentaar dat matiging nodig. W

Aan de linkerkant van het scherm is de lijst met menu-opties om de pagina te beheren: Berichten, Media, Links, pagina’s, opmerkingen, Vormgeving, Plugins, Gebruikers, Extra en Instellingen.
Het wachtwoord wijzigen
Om het wachtwoord te wijzigen, klikt u op de Gebruikers  Uw Profiel

Scroll naar beneden om het nieuwe wachtwoord gedeelte aan de onderkant van de pagina en voer een nieuw wachtwoord in. Klik op de update knop Profiel om het nieuwe wachtwoord op te slaan.

Veranderen van andere informatie in het Gebruikers Paneel
De gebruikersnaam kan niet worden gewijzigd. Echter, de bijnaam veranderd worden. Dit is de naam die wordt weergegeven op welke ambten. Voer de nieuwe bijnaam in het vak Gebruikersnaam en klik op de knop Profiel bijwerken. Selecteer de nieuwe weergavenaam in het drop-down menu. Profiel bijwerken Druk nogmaals. Let op: Uw e-mailadres zal niet op je blog of in je profiel worden getoond.

De instellingen wijzigen
In Instellingen  Algemeen, kunt u de titel, Tag, E-mail adres, datum en tijd formaat en Week Start bewerken. Stel de voorpagina van Instellingen  Reading panel. Geen naam van de home page template file “home.php”.

Het veranderen van de Toolbar

Plugins zijn instrumenten die worden gebruikt om de functionaliteit van de WordPress-platform De plugin voor het maken van tabellen is toegevoegd aan de blog te verlengen. Om deze plugin toe te voegen aan de werkbalk, sleept u de tafel gereedschap op de
werkbalk Opmaak. Plaats het aanrecht en full screen modus tools zijn aan de linkerkant van de 1e rij.
het toevoegen van Widgets
WordPress Widgets (WPW) zijn als plug-ins, maar ontworpen als een eenvoudige manier om de verschillende elementen van de zijbalk inhoud (bekend als “widgets”) regelen zonder enige code te wijzigen bieden. Veel gebruikte widgets bevatten Meta, Agenda, Links, Blogroll, Pages en Archief. Afhankelijk van de geselecteerde thema, kunnen deze widgets zijn
moest worden toegevoegd aan de website sidebars.

De Evenementen Kalender widget is gelegen in de buurt van de onderkant van het Dashboard menu. Klik op de kalender om een ​​gebeurtenis toevoegen.

Een pagina toevoegen
Een statisch object dat niet is geopend voor de reacties, zoals een pagina over te maken, schrijft een pagina in plaats van een bericht. Vanaf het Dashboard, klikt u op de pagina’s menu en selecteer de optie Add New.
Verwijder het vinkje uit het Laat Commentaar en Sta pings functies. Voer de titel, het type (of plak) de inhoud van de pagina, en klik op de knop Opslaan. Klik op de knop Publiceren om de pagina te publiceren. Links naar pagina’s bevinden zich in verschillende plaatsen op de blog site, afhankelijk van het thema van de presentatie.

Het toevoegen van hyperlinks op een bericht of pagina
Blogs berichten bevatten vaak hyperlinks, die uw lezers naar andere blogs, websites, of zelfs naar een ander gebied in de blog.
Om een link van de blog naar een andere website te maken:
1 Selecteer het woord of de zin om te zetten in een link.
2 Vanaf de werkbalk Opmaak, klik op de ketting pictogram.
3 Typ of – beter nog – plakken in de URL. Klik op Invoegen. Wat je in je bericht geselecteerd wordt nu onderstreept. Om de koppeling te testen, klikt u op Bezoek de website.

Met behulp van html
<hr> komt een lijn
<br> break
Het toevoegen van links naar uw navigatiebalk
Om een ​​link toe te voegen, klikt u op Links  Nieuwe van het Dashboard
Voer de naam van de band, in of kopieer en plak de URL in het vak Adres van website en klik op de knop Opslaan.

De standaard categorie voor navigatiebalk koppelingen is Blogroll. Als u van plan over het toevoegen van veel links, maak categorieën voor de links. Ze kunnen worden toegevoegd aan de Link Categories menu. In sommige presentatie thema’s, kan Blogroll worden veranderd in een andere naam. Koppelingen kunnen worden bewerkt en verwijderd uit de Links Edit functie.

Plaatjes toevoegen
Als de afbeelding toe te voegen is van het web, eerst het beeld vinden dat u wenst te bezoeken vanaf uw pagina. Houd de Control en klik op de afbeelding voor het context menu te verschijnen. Kies afbeelding opslaan als om de afbeelding te kopiëren naar het bureaublad.
Met behulp van de Media Library
De Media-menu kan worden gebruikt om mediabestanden zoals foto’s, video’s, audio en documenten te beheren. Upload nieuwe bestanden rechtstreeks vanuit Media Add Nieuw.

Klik op de knop Bestanden selecteren en blader naar de afbeelding om te gebruiken te vinden. Nadat het bestand is geüpload, voegt u de titel, de titel en de beschrijving. Klik op de Save knop Alle wijzigingen. Opmerking: Als er problemen zijn het uploaden van een foto, klikt u op de optie om de Browser uploader gebruiken. Nog steeds problemen – proberen het cachegeheugen te wissen, sluit de browser, start het opnieuw en log weer in de blog.

Om media-items toe te voegen aan je pagina of bericht, klik op de knop Media toevoegen boven de opmaakbalk. Selecteer de koppeling Media Library.

Klik op de Show link voor meer informatie over de afbeelding.

Voer de titel, kies de uitlijning, en grootte. Klik op de Plaats in bericht knop. Het beeld verschijnt op de pagina.

Beelden kunnen worden bekeken, bewerkt en verwijderd uit de Media Library  op het Dashboard.

Bewerken | Verwijderen | Bekijk

bestanden toevoegen
U kunt de volgende typen documenten op de blog te uploaden:
PDF (Portable Document Format)
doc, docx (Microsoft Word-document)
ppt, pptx (Microsoft PowerPoint-presentatie)
odt (OpenDocument Text Document

Selecteer Toevoegen Nieuw van de media op het Dashboard menu.
Klik op de knop Bestanden selecteren op de Upload Nieuwe Media pagina. Blader naar het bestand te zoeken en te uploaden. Het bestand wordt toegevoegd aan de Media Library.

Zorg ervoor dat de Link URL verschijnt. Als het klikt niet op de Bestand knop URL.
Kopieer de link van de URL van het bestand. Klik op de Save All Changes knop.

Open de pagina of bericht waar u het document wilt toevoegen.
Voer de naam van het bestand op de pagina. Markeer de tekst.

Gebruik de link functie om een link naar het bestand dat je hebt geüpload te maken. Plak de gekopieerde koppeling in de Link URL ruimte.
Wanneer gebruikers klikken op het bestand, zal de download venster, waardoor ze om het bestand te downloaden.
Categorieën maken
Categorieën maken het mogelijk, bij de klik van de muis, om chronologische postings reorganiseren volgens thema’s of onderwerpen. Voor het instellen van de categorieën, klik Posts categorieën, voert u de nieuwe categorie, en klik op de knop Categorie toevoegen.

toewijzen van categorieën
De standaard categorie voor elke post is Uncategorized. Een bericht kan worden toegewezen aan meerdere categorieën. Categorieën tegenstelling markeringen kan een hiërarchie. Je zou een Jazz categorie hebben, en onder die kinderen hebben categorieën voor Bebop en Big Band.

Een categorie verwijdert, wordt niet de berichten in die categorie te verwijderen. In plaats daarvan worden berichten die alleen werden toegewezen aan de verwijderde categorie ingesteld op de categorie Uncategorized.categories kunnen selectief worden omgezet om tags met behulp van de categorie op de Tag Converter.
toewijzen van Tags
Ze zijn vrije vorm woorden en over het algemeen te beschrijven uw post in meer detail. Tags kunnen een voor een worden toegevoegd door te klikken op de knop Toevoegen of het raken van de Enter / Return-toets na het typen van elke tag. Of voeg meerdere tags tegelijk door ze te scheiden met een komma terwijl u typt. Tags worden weergegeven op de enkele post uitzicht op de blog en in sommige sidebar widgets.

Het creëren van een bericht
Via het Dashboard select Discussie om de instellingen voor berichten te bepalen.
Om de eerste post te schrijven, klik op de Post  nieuwe toevoegen. De titel van het bericht, voeg inhoud, een categorie en / of labels toewijzen, en klik op de knop Publiceren. Er zijn een aantal opties beschikbaar in de opmaakbalk, zoals vet, cursief, en maak een lijst met opsommingstekens.

Het bewerken van een bericht

Bewerken van het Dashboard, klikt u op Berichten  Bewerken. Dubbelklik op de post titel. Wanneer u klaar bent met het bewerken van het bericht, klik op de Update-bericht knop.
Het toezicht op de Blog
Reacties zijn een belangrijk onderdeel van het bloggen. Ze breiden de discussie verder dan een blog post en de bezoekers de mogelijkheid om te communiceren met u en andere lezers.
Er zijn verschillende locaties waar u toegang kunt krijgen tot uw opmerkingen.

Het gebied met de meeste macht voor het werken met reacties is het scherm Reacties, die kan worden geopend door te klikken op de opmerkingen van de Dashboard-menu.

U kunt ook het menu Snelkoppelingen gebruiken in de rechterbovenhoek om het scherm Comments.

Of u kunt de opmerkingen van de Dashboard-scherm bewerken

In de linkerbovenhoek zijn koppelingen die te filteren als u zou willen zien: Alle, In afwachting, Goedgekeurd, of Spam opmerkingen. De rechter heeft een zoekvak en knop die kan worden gebruikt om te zoeken naar specifieke opmerkingen. Bulk bewerken is beschikbaar voor commentaar. Vink de vakjes naast de verschillende reacties en vervolgens klikt u op de Acties drop-down menu. U zult opties moeten Unapprove, goedkeuren, Markeren als spam, en Verwijderen. Na het maken van de selectie, klikt u op de knop Toepassen en de opmerkingen zullen worden bijgewerkt.
Net rechts van de bulk bewerkingsgebied is een filter waar je het display op Reacties of pings in plaats van beide kan beperken. Maak uw keuze uit het drop down en klik op de knop Filter.

Als je de muis boven een commentaar in de tabel, zal de reactie actie koppelingen verschijnen.

Breng de wijzigingen aan en selecteer de status: Goedgekeurd, afwachting, of Spam en klik op de Verander Beschrijving knop.

Er zijn veel verschillende opties die bepalen hoe de reacties als pings zijn behandeld op uw blog. U kunt deze opties via Instellingen  Discussie in het Dashboard menu. Selecties maken en klik op de knop Wijzigingen opslaan.

Het veranderen van de presentatie (Theme)

Vanaf het Dashboard, selecteer Opmaak  Thema’s. Klik op een van de thema’s op de blog bij te werken. Om te zien wat het nieuwe thema eruit ziet, klikt u op de link Activeren “thema”.

Opmerking: De locatie van widgets is afhankelijk van het thema design. Om de Site Admin widget toe te voegen aan het gekozen thema, kies Widgets uit de Appearance menu.

Gebruikers toevoegen

U kunt nieuwe gebruikers toe te voegen aan de blog op twee manieren:
1 Voer de gebruikersnaam en e-mailadres van een bestaande gebruiker op deze site.
2 Voer de gebruikersnaam en het e-mailadres van een persoon die nog geen lid is van deze site. Kies de gebruikersnaam voorzichtig, het kan niet worden gewijzigd. (e-mail gebruikersnaam) Die persoon zal een e-mail met het verzoek om op een link ter bevestiging van de verzoeken worden gezonden. Nieuwe gebruikers zullen dan een e-mail verzonden worden met een willekeurig wachtwoord en een login link.

1 Meld u aan bij het ​​dashboard.
2 Klik op de Gebruikers menu-optie.
3 In de Nieuwe sectie, voer de gebruikersnaam van de gebruiker (e-mail gebruikersnaam) en E-mailadres.
4 Selecteer hun rol: Inzender, Auteur of Redacteur in de Rol lijst
5 Klik op de knop Gebruiker toevoegen.

Let op: Wees zeer voorzichtig met het toevoegen van een nieuwe beheerder gebruiker naar de blog. Andere Beheerders zijn effectief mede-eigenaars. Ze hebben zo veel macht over de blog als je dat doet, met inbegrip van de mogelijkheid om het definitief te verwijderen. Bepaal hun rechten (mogelijkheden) door het toekennen van een van de vier rollen uit de doos Rol drop-down.

Abonnee (standaard) Kan zien het Dashboard en zijn / haar eigen profiel te bewerken
Inzender kunnen hun eigen berichten wijzigen, maar kan niet publiceren. Zodra een contribuant bericht is goedgekeurd door een beheerder en gepubliceerd, kan het echter niet meer worden bewerkt door de inzender
Editor kunt publiceren, bewerken en verwijderen of haar berichten / pagina, matige reacties, beheren categorieën, labels, beheren, koppelingen en bestanden te uploaden
Auteur kan bewerken, publiceren en te verwijderen van hun berichten en ze kunnen bestanden uploaden
Beheerder kan alles doen. Volledige macht over berichten / pagina’s, commentaren, instellingen, thema keuze, import, gebruikers. Niets is off-limits, met inbegrip van het verwijderen van de gehele blog Downloaden